Julkonsert igen

I går kväll var lilla frun och jag i Ljungs kyrka i Ljungskile på julkonsert. Det var L'Jazz  som hade arrangerat det hela och det var proppfullt - över 300 personer. En sådan stämning!

Det var Göteborgs Kammarkör och en jazzkvartett med vokalist samt Thomas von Brömsen. Musiken var blandad men mycket med finstämd jazz. Dessutom kom ett luciatåg från folkhögskolans musiklinje och bidrog till stämningen.

Vokalisten, som heter My Engström Rehman, hade en alldeles underbar röst. När hon sjöng "Karl-Bertil Jonssons jul", så var det nästan som att höra Monica Zetterlund. När hon sjöng den fina "A closer walk to thee" så var det alldeles knäpptyst i kyrkan. Hon och musikerna var nästan nere i pianissimo men man hörde ändå vartenda ord. Mitt i denna andaktsfulla stämning hörs en barnaröst: "Måste kissa!" Det var My's lille grabb, men morfar ryckte in. Underbart med barn.

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Joo, barn kan höja stämningen;) Apropå jazz; så jobbade Lajen på Saab samtidigt med mig. Han var naturligtvis drömprinsen. Till Dojans orkester och gamla fina jazzlåtar tråddes dansen på den tiden;)

2008-12-09 @ 12:00:54
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Underbart med alla julkonserter och all vacker musik.

Har inte hört jazz sedan "Tradjazzen"i Asd i somras.

Underbara ungar:))

2008-12-09 @ 12:24:34
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

Kolla gärna in luciamorgon på lördag i ettan tror jag. Min mellanpojke är med i kören.

2008-12-09 @ 23:03:57
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0