Sorgligt och roligt

Gårdagen började med en resa till en begravning i Helsingborg. Det är ju alltid sorgligt med begravningar men det var en man som hade hunnit bli 96 och var alert till sinnet ända in i det sista. Med tanke på snörisk i södra Sverige fick vi ge av oss riktigt tidigt men det blev inte mycket snö så allt gick bra. Hundarna var hos uppfödaren sedan kvällen innan och grannen tittade till hästen.

Till saken hör att vi hade beställt bord på restaurang i Göteborg på kvällen så det blev snabbt läge för att komma hem. Hundarna fiskade vi upp på hemvägen. Sedan var det avtalat med sonen att han med familj skulle komma upp och se till hus och djur medan vi var i Göteborg. Dessutom skulle han agera chaufför så vi kunde ta annat än mineralvatten till maten.

Restaurangbesöket var inbokat för att lilla frun och jag skulle fira vår 44-åriga bröllopsdag. Kan verkligen rekommendera Törnströms Kök. Underbar personal, underbar mat och överkomliga priser. Renkalvsfilé med persilrerotspuré som huvudrätt. Lilla frun tog hjortron till dessert och jag tog mörk chokladmousse. Drycker: Champange att fira med och ett gott rött till maten. Till kaffet blev det en god cognac. Dit ska vi igen!

Idag började det med att svärdottern skulle vara lucia men eftersom vi har lågt i tak och hon hade levande ljus i kronan fick yngsta sonsonen (11 år) ta över luciarollen. Så det blev sång och lussekatter, som storebror (17 år) hade bakat. Han går bageriutbildning och siktar på att bli konditor.

Resten av dagen har gått i lugnets tecken och efter att ha haft huset fullt med folk så är det bara jag kvar. Lilla frun jobbar i natt.


Kommentarer
Postat av: skogsfrun på Dal

Ja så´nt är livet; glädje och sorg växlar som årstiderna. Ringar växlats för 44 år sen... grattis till den lyckliga uthålligheten! Ganska ovanligt i vår oroliga tid. Här kan vi kanske fira 30 år 2010 om vi får leva och ha hälsan.

2008-12-14 @ 06:33:43
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Även jag säger grattis till 44 gemensamma år!

Det är kanske tur att vi inte vet hur morgondagen gestaltar sig, vi får göra någonting bra av dagen.

Låter ledsamt, rart och mysigt i en blandning, Din gårdag.

2008-12-14 @ 10:16:42
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: [ A N N A Å H L S T R Ö M ]

Svar: Ja vi ses på lördag ! :D Har du med dej julklapparna då ? :p

2008-12-14 @ 12:02:46
URL: http://annaahlstrom.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

ja då är det bara 6 år kvar till ert guldbröllop och då är ni ju fortfarande ganska unga. coolt! själv har jag varit 10 år med min gubbe och 10 år med min förra. men jag siktar på minst 10 år till med min nuvarande... och sen 10 år till...

2008-12-14 @ 12:56:01
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Rut

Ja, det är livets gång men när man levat så länge kan det vara skönt att få lägga sitt trötta huvud till ro, det känner jag själv.



Grattis till 44 - årsdagen och det var ett rejält firande med god mat och dryck. Jag fick 58 år med min gubbe, det är 10 år nu sedan han gick bort.

Det känns tungt men man vänjer sig.

Hälsa till lilla frun!

2008-12-14 @ 19:50:17
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: [ A N N A Å H L S T R Ö M ]

Hihi , jag vet nog varför :D

2008-12-15 @ 07:24:26
URL: http://annaahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0