Semester idag

Lilla frun är på utbildning hela dagen så jag har hundvakten inklusive häst och katter.

Dagen började på typiskt semestervis, dvs regn och nästan storm. Så det blev en något avkortad middagstur med vovvarna. Men det blev en lite upplvelse ändå för rätt som det var när vi gick på en stig så flög det upp en ormvråk från ett träd ett par meter från oss. Det är ju rätt vanligt med ormvråk nu för tiden men att ha den så nära inpå är ändå lite extra. Synd man inte hade en kamera med sig - fast jag hade väl ändå inte hunnit få fram den.

Efter hand blev det klart och lite sol så man kunde våga sig ut igen. Det blev ett röjande i stallet, där lilla frun har beställt en sadelkammare. Väggen mellan två spiltor blev riven och samtidigt skulle två krubbor tas bort. Det är tur man har en tigersåg - ett bland de bästa vektygsköp jag gjort. Bor ni i hus och råkar ut för renoveringsbehov så se till att börja med att skaffa en tigersåg.

Dagarna är korta så här års. Fast det fortfarande ätr rätt klart ute så skymmer det på. Det blir till att tända lite myslampor fast det kanske är slöseri med elen.  Man kan inte spara på allt hela tiden. Bor man som vi gör vid kanten av storskogen och inte har några grannar inom synhåll så är det rätt gott att ha huset upplyst.

Måste också berätta om att det är full fart vid fågelbordet. Talgbollar, nötter och solrosfrön går åt som bara den. Idag var bland annat herr och fru hackspett på besök och även domherren med fru. Stamgästerna fanns givetvis också på plats - talgoxe, blåmes, entita, nötväcka, svartmes och två skator.

Nu ska jag hämta in hästen men jag tittar väl in igen senare i kväll.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vet Du, att när domherren visar sig förebådar han snö.

Säger "di gamle".

Vi får se hur det går, snö är bättre än denna blöta.

Tack för kommentar, då är vi två som badat i zinkbalja.

Ha det gott

Kerstin

2008-11-18 @ 16:38:32
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Rut.

Det ser ut som du hade fullt upp och inga döda punkter i din tillvaro men serva hustrun är ju självklart eller hur.

Mysigt med fåglarna som kommer fram redan nu till fågelborden. Det är längesen jag såg en domherre så tidigt och över taget. Tror inte de kommer fram till bebyggelsen i storstan.

Jag saknar dem.



2008-11-20 @ 12:30:01
URL: http://rut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0