Ute ur idet

Efter att ha genomlidit ett antal grådagar så vågar man sig äntligen fram ur idet och kan börja sniffa vår. Det har inte varit så mycket att skriva om den senaste tiden. Vädret har varit trist och dagarna har använts till att såga, kapa och trava ved.

Men idag har det varit sol och varmt och 1:a april utan att ha blivit lurad (tror jag). Därför blev det byte till sommarhjul på båda bilarna. När jag höll på med detta så blev det ett väldigt trumpetande uppe i luften. Tre tranor låg och svävade rakt över mitt huvud och hade tydligen en diskussion om vilken väg som var närmast till Hornborgasjön. De låg ganska lågt och plötsligt kom jag på att jag måste ju fota detta. In efter kameran, bytte objektiv och ut igen - då hade fåglarna tagit hissen upp till ungefär dubbla höjden. Men jag knäppte ett par bilder ändå, resultatet syns nedan. Tyvärr inte bästa skärpan för tiden var knapp och tranorna hade snart bestämt sin rutt och drog iväg.
Tranor 090401

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Egen tranbild är guld värd!

2009-04-02 @ 12:40:29
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Läckra bilder på tranorna!

2009-04-08 @ 21:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0