Hundarna i vargskogen

Lilla Frun och jag passade på att plocka lite kantareller när vi var ute med hundarna i middags. Eftersom vi gick en bit ifrån varandra sprang hundarna mellan oss för att hålla koll på husse och matte. Men när vi skulle samla ihop oss för att fortsätta promenaden så saknades hundarna. Normalt brukar de dyka up efter 5-10 minuter, men inte idag. Vi visslade och ropade men inga hundar dök upp. Det är några kvadratkilometer skog och berg att leta i på Bredfjället så efter några sporadiska turer i terrängen gav vi upp och vände hemåt. Vi hoppades att hundarna skulle ha hunnit hem före oss - men icke då.

Med tanke på att vargparet har fått 6 nya valpar i år och har kvar två fjolårsvalpar (10 st totalt) så var vi lite oroliga att något riktigt tråkigt skulle ha hänt. Tiden gick och vi bestämde oss för att ta bilen och åka ända upp på Bredfjället. Det hade då gått tre timmar sedan vovvarna försvann. Då kommer gamle Buster in i köket (vi hade dörrana öppna) och när jag gick ut för att titta efter Zingo kom han också springande. Två myyyycket trötta hundar har varit väldigt stillsamma resten av dagen.

Den lyckliga avslutningen på en orolig dag firar Lilla Frun och jag med ett glas vin. Nu får vi nog ha koppel på hundarna ett tag, när vi är ute på promenad.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Skönt att det hela avlöpte väl!

Här har vi koppeltvång till sista augusti tror jag?

Blev "bara" kräftor i fångsten, men ganska många!

Tiden är inte inne för lax o röding ännu fick jag höra!

För varmt i vattnet?!

Ha en skön o vilsam dag!

2009-08-24 @ 09:36:41
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Anki

Det var ju tur att det slutade lyckligt till slut i varg skogen.

2009-08-24 @ 17:49:51
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Monika

Så skönt att allt förlöpte lyckligt till slut!

2009-08-24 @ 21:31:18
Postat av: Monika

Så skönt att allt gick bra och vovarna kom hem!

2009-08-24 @ 21:33:17
Postat av: Anki

Julafton du är tokig!!! Jag jobbar inom handeln där hysterin är störst vid denna högtid! Hm man är less på julen när den kommer.

2009-08-24 @ 22:57:15
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Det är ruggigt när hundar är borta så länge, den största faran är trafiken, det finns ju vägar överallt och hundar tar sig långt på 3 timmar. Grannen fick ju sin tik överkörd på 45:an förra året t.ex. Jag har slutat ha mina hundar lösa i skogen där det är mycket vilt, försöker hitta öppna vida slätter eller kustnära steniga områden med möjlighet att hålla uppsikt och kunna stoppa dem i tid. Inte alltid det går när de är två- ett jaktlag.

Roligt med vargföryngringen! och så har vi fått vildsvin i skogarna igen. Det tar sig sa naturvännen;)

2009-08-29 @ 09:07:17
URL: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0