Äntligen någon som kan sjunga

Jag har på melodifestivalen bakom ryggen. Det är första gången jag lyssnar i år och bara för att jag vill höra Malena Ernman och se hur det går för henne. Det är väl denna enda som träffar rätt på varje ton. Jag gillar låten hon sjunger och jag verkar inte vara helt ensam om det eftersom hon just nu sjunger i andra duellen. Om jag skriver långsamt hinner jag kanske höra hur det går för henne.

På tal om musik så råkade jag se ett inslag tidigare idag med Perra Moreus där han talade om och spelade Koppången. Denna underbara melodi som nästan skulle kunna bli Sveriges nästa nationalsång. Dessutom visade de underbara bilder från myren Koppången, där Perra skidade runt med reportern i orörd lössnö.

Yes, Malena gick vidare till Globen! Det blir väl till att bänka sig då till finalen och hålla tummarna för henne.

Kommentarer
Postat av: woopsidaisy

mina tummar håller med dina. operabruttan var bäst!

2009-03-01 @ 00:22:47
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Rut

Nja, det var väl väntat, ingen kan väl tävla med Malena Ernman.

Koppången med bröderna Moreus är en av mina absoluta favoritlåtar som jag tror att jag skrivit om förut och texten av Py Bäckman innehåller också all den mystik som vidlåder landskapet som sådant.

Kan du skicka litet vårväder det är fortfarande vintertemperatur här, var ute för att fånga lite värme i solväggen men vinden var snål fast den blåste från syd.

Varma hälsningar ändå till er båda.

2009-03-01 @ 16:34:25
URL: http://rut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0