Mera vargspår

I dag tittade solen fram en liten stund men för det mesta har det varit grått.

När jag var ute med hundarna i förmiddags hittade jag mer spår efter varg. Hade tyvärr inte den riktiga kameran med mig utan fick använda mobilen. Mätte upp spårstämpeln med en nyckelknippa, som jag mätte när jag kom hem. 13 cm är betydligt större än våra hundars avtryck och några andra större hundar finns inte i trakten. På en del av sträckan, som jag följde var det två parallella spår. Kanske det var hanen och tiken som var ute och rekade inför alla hjärtans dag. :-)

Det blir nog till att ta med den riktiga kameran till skogen i fortsättningen. Man vet ju inte vad man kan träffa på.

Spårräcka

Uppmätt spår

Kommentarer
Postat av: woopsidaisy

åh så spännande med varg! jag vet inte om jag kanske hade kissat på mej om jag mött en... jag har mött ett vildsvin i ett vildsvinshägn en gång - jag fick fart kan du tro ominns inte hur jag tog mej över staketet ens...

2009-02-07 @ 23:37:09
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tack för kommentar! Gärna bilder på alla Dina katter.

Spännande med vargspåren, vi hade varg för några år sedan, grannens tik löpte och det verkade som om han(vargen) var intresserad av henne. Stod alldeles under köksfönstret! Kameran har man ju aldrig när den som mest behövs:(

Ha en bra dag:)

2009-02-08 @ 10:25:02
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0