Oj så länge sedan... igen

Är det så händelsefattigt just nu så jag inte kommer mig för att skriv några inlägg på 5 dagar. Kan det bero på att den bärbara datorn är skickad till service och jag måste ta mig flera meter till den stationära för att få något skrivet? Svepskäl så klart - det är nog en tidig vårtrötthet som slagit till.

Även om det är alldeles vitt ute så börjar fåglarna låta lite annorlunda - kan det möjligen vara en början till vårsång? Ett annat säkert vårtecken är att veden börjar tryta. Jag får verkligen hoppas att vårvärmen inte är allt för långt borta. Vore ju förargligt om man skulle behöva köra på elpatronen för att hålla värmen. Det påminner mig om att det är hög tid att börja avverka för nästa vinters vedförråd. I år ska jag se till att det blir rejält med ved - jag är ju heltidsledig numera så jag borde ju hinna med.

Kommentarer
Postat av: Dan

Jo, när jag är uppe tidigt så kvittrar fåglarna lite vårystert.

Det är blåmesar, talgoxar, pilfinkar och gulsparvar som låter.

Pilfinkar och talgoxar har redan börjat besöka och kolla in holkarna.

Ved slipper jag att hugga, förlitar mig på värmeväxlare och direktelvärme.

Om du vill slippa datortrassel så säger jag bara en sak: Mac!

2009-02-25 @ 23:33:11
URL: http://puddingface.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

hur ska du orka hugga ved när du inte ens orkar gå till din stationära dator!!!

2009-02-26 @ 10:12:31
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: gunvor bergström

nyfiket kollar jag dagligen om det är ngt nytt på vargfronten!!

2009-02-26 @ 11:22:46
URL: http://frosta.se
Postat av: Rut

Kan vara en tidig vårtrötthet eller sånt?

Ett bra tecken är att du kan höra att fåglarna ändrat tonläge ett par dagar på vedbacken och du är fith on fajt.

Här på ost - kanten går det trögt med våren men den kommer efter vasaloppet.

Lev väl.

2009-02-26 @ 11:29:51
URL: http://rut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0