Högsommar

Jag tog en lite längre sväng med vovvarna idag. Det finns en liten bäck/dike där de kan svalka sig i halvtid men när vi kom dit var det alldeles torrt. Så promenaden hem fick gå i långsamt tempo.

Har varit iväg med krånglande gräsklippare och trimmer till verkstad - klart i nästa vecka. Gräsklipparren är en gammal Klippo, som alltid brukar fungera. Men i är visade den ingen gnista alls. Hoppas de får den att bli lite piggare. De stora ytorna fixar jag med åkklipparen.

När jag kom tillbaka, hade Lilla Frun börjat köra in ved så det var bara att hugga i. Just nu har vi paus. Lilla frun i solstol och jag i skuggan på altanen med PC:n i knät. Bra med trådlöst hemmanät.

Får se om vi hinner med så mycket mer idag. Sonen med familj kommer upp från Göteborg för att hämta lite prylar inför deras semesterresa till Ungern.

Även om man, som pensionär, inte har någon semester, känns det semesteraktigt i det här fina vädret och ledig är jag ju. Vi planerar en res norrut, senare på sommaren, när Lilla Frun har semester.

Förresten, om man får sin energi från klyvbart material - då menar man väl eldning med ved?

Kommentarer
Postat av: A n n a Å h l s t r ö m

SV: Riktigt gött ;)

2009-07-02 @ 16:56:54
URL: http://annaahlstrom.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Vi året-runt-torpare kan ju låtsas att vi är i sommarstugan ..på semester. Ingen större skillnad.

Kluven ved till egen härd är all energisk möda värd;)

2009-07-02 @ 17:52:26
URL: http://www.barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Dan

Hittar du ett riktigt gammalt fint träd, såga och klyv.

Sedan kan du elda med kärnbränsle.

2009-07-03 @ 21:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0