Nya fönster

Halv nio i morse dök snickaren med hjälp upp. Klockan kvart över två hade de bytt fyra fönster och bockat och skruvat upp fönsterbleck. Det hade tagit lite längre tid om jag skulle gjort det själv. Inte så dumt med ROT-avdrag. ;-)

Mitt på dagen kom det en halv timmas rejält med regn, som blötte upp jorden ordentligt. Nu vår vi se hur resten av veckan blir vädermässigt.

090706
De gamla fönstren efter att jag tagit bort salning och foder.

090706
Fönstrret borta - bara ett hål i väggen.

090706
Hantverkare i arbete.

090706
Nytt fönster på plats.

090706
Nu drevar man inte med glasull utan det är skum som gäller.

Och sedan är det "bara" mitt jobb kvar med ny salning och foder.

Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken händig farbror jag har!

2009-07-07 @ 19:08:17
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det blev ju snyggt och ännu snyggare blir det när allt är färdigt.

Kram Ingrid

2009-07-07 @ 19:49:57
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

Skönt att se att det finns fler än jag som inte är riktigt kloka... Jag menar att det finns nån mer än jag som får för sej att renovera mitt i sommarvärmen. Håller på att fixa rummet som lillen ska få. Han bytte sitt lilla mot storebrors stora rum (som såg ut som en knarkarkvart). Grönt med röd fondvägg har han beställt...

2009-07-08 @ 21:21:37
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0