En god gärning

I morse ringde det på dörren och utanför står grannfrun och undrar om jag har en lång stege. Det visar sig att hennes knappt 1-åriga kisse har flytt upp i ett träd och hon hade suttit där sedan i går kväll. Jag plockar fram 8-metersstegen och knatar bort till trädet där kissen sitter ca 7 meter upp. Grenar på eken gör att det inte går att komma ända upp med stegen. Jag får klättra upp så långt det går och sedan sträcka mig upp men det saknas ändå en dryg halvmeter. Efter en stunds lockande på lilla Salma vågar hon sträcka sig så långt ner att jag kan få grepp i nackskinnet och lyfta ner henne i min trygga famn. Sedan var det inga problem att klättra ner till matte så de fick återförenas.

Förutom ovanstående solskenshändelse har dagen varit grå, dimmig, fuktig och allmänt uschlig. Fast lite vedklyvning blev det allt. Och så har vi varit iväg och vaccinerat vovvarna. Det var drop-in men vi var först i kön så det gick kvickt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du är en hjälte:))

Underbar räddning av en rädd liten katt!

Kan Du se rubrikerna i kvällspressen=D

Synd att bild saknas:))

2009-03-17 @ 09:20:41
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

huvva! fy så hemskt! jag har sån fruktansvärd höjdskräåck såå det hade jag inte vågat. tur att det finns gubbar som är villiga att klätra!

2009-03-17 @ 19:35:50
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Det var starkt gjort. Särskilt nedfärden med rädd katt i famnen. Tut i luren från missarna Mirre och Ola på Dal;)

2009-03-17 @ 20:21:06
URL: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0