Kontraster i naturen

I morse hittade vi en räv vid vägkanten, ca 50 m från huset. Den var huggen i strupen och vargen är den mest misstänkte illdådaren. Rovdjursexperten på länstyrelsen är meddelad och han kommer att titta på den.

090517
Inte så vackert men så är det ute i "det vilda".

I går överraskade jag Lilla Frun med en stor bukett liljekonvalj när jag kom hem efter hundpromenaden. Så idag gick Lilla Frun och jag till liljekonvaljstället och plockade mer blommor. Denna bukett tog vi med oss till en bekant i grannbyn. Blommorna blev tacksamt mottagna och i gengäld tillbringade vi ett par timmar med kaffe och prat på hennes altan. Solen värmde så gott! En riktigt skön vår/sommar-söndag.

090517
Liljekonvaljhagen - hur mycket blommor som helst.

090517
En närbild på den sköna väldoftande.

090517
En rejäl bukett blev det.

090517
Och så lite nyutspruckna syrener att komplettera med.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken bukett det blev och doften kan jag nästan känna. Er bekant i grannbyn blev glad förstår jag.



Kram Ingrid

2009-05-18 @ 00:04:25
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: A n n a Å h l s t r ö m

Stackars räv:( Men fina blommor!

2009-05-18 @ 08:16:13
URL: http://annaahlstrom.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Det kan ha varit en grävling också, kommer djuren in på varandras revir så kan det gå riktigt illa. Ingen jägare den här gången, de har ju också ett "gott" öga till räven. Hoppas den inte har ungar i lyan.

Lilla frun blev väl glad för uppvaktningen;) Snart dags här med för de ljuvliga konvaljerna, vet ett ställe vid sjön där det bara vimlar av dem. Plockar mig nog en bukett där.

2009-05-18 @ 09:29:51
URL: http://www.barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Vargen jagar för att få mat och borde tagit med sig sitt byte, eller hämtat det senare om den blev skrämd. Det ska bli intressant att läsa vad experten kommer fram till.

2009-05-18 @ 09:32:36
Postat av: Kerstin

Bodil Malmsten skrev en gång,

"Sorgen och glädjen de vandra tillsammans

det är inte sant,

sorgen går före och drar glädjen efter sig..."

Tänkte så när jag såg Din bild av först räven

och sedan de underbara blommorna!

Du är hela tiden ett steg före!

Här har vi ett underbart regn, så efterlängtat!

Ha en bra dag!

2009-05-18 @ 09:42:39
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0