Sköna maj välkommen

Det blev riktig sommar idag. Undrar hur länge det kommer att hålla? Det är väl bäst att njuta så länge det går.

När vi gick ner till sjön med hundarna för att de skulle få sig en simtur så upptäckte Zingo något, som han började skälla på. Det var en död iller, som låg vid kanten av stigen. Den var biten i strupen men i övrigt oskadd så det har väl varit en kort strid som föregick det tragiska slutet. När vi kom hem igen så tog jag kameran med mig och gick tillbaka för att ta en bild - det är ju inte så ofta man får se en sådan här, varken död eller levande.
090501

Idag var magnolian riktigt praktfull. Detta är en eftermiddagsbild.
090501

Sonsonen (11-åringen) har drömt om att få sitta under ett japansk körsbärsträd i full blom sedan vi för två år sedan köpte ett. Nu verkar det kunna bli skapligt med blommor i år. Jag har lovat att lägga upp bilder efter hand så han kan bestämma när det är dags att komma och hälsa på under körsbärsträdet. Här är dagens status:
090501

Även om det verkar lite glest mellan blommorna så är själva blomman helt underbar.
090501

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Verkligen sköna bilder!

Illern är söt även som död!

Ha en bra dag!

2009-05-02 @ 09:40:49
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Lena

Döden slår till mitt i blomprakten. Har du några funderingar om vad som kan ha hänt? Spår av strid? Hona eller hane?

2009-05-02 @ 09:41:18
Postat av: A n n a Å h l s t r ö m

Stackars iller! En sån skulle jag vilja ha som husdjur :)

2009-05-02 @ 20:07:55
URL: http://annaahlstrom.blogg.se/
Postat av: Gråbossen

Lena:

Storleken tyder på aqtt det är en hane. Min gissning att den har fått ge sig för en rival. Om det hade varit ett större rovdjur hade den trolgen varit uppäten. Bettet i strupen tyder också på en motståndare i samma storlek.

2009-05-02 @ 20:33:50
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Woopsidaisy

ååå vilka vackra blommor!!! Av illern skulle du kunna göra en pälsmuff till din fru...

2009-05-02 @ 23:10:57
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Lena igen

Jag tror som du om dödsorsaken. Vilken dramatik.

2009-05-03 @ 11:28:56
Postat av: L8

Den är så fin... Putte har inte sett bilden än, men jag vet att han precis som jag kommer att bli lite sorgsen. Samtidigt är det så i naturen. Han minns inte vår granne i Ytterby som hade en som husdjur. Redan då kunde Putte trollbinda djur. Ägaren varnade för att illern inte gillar barn. Gissa hur det gick... :-)

2009-05-03 @ 16:10:13
URL: http://l8er.pointblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0