Celebert besök

Idag kom det en lite ovanligare fågel till fågelbordet. Eller rättare sagt under fågelbordet för han åt bara från gräsmattan hela tiden jag såg honom. Det var en bergfink. Kanske inte så ovanlig längre upp i landet men här på västkusten passerar den bara på väg söderut. För mig var det i alla fall första gången jag såg den hemmavid.

091103
Så här ser den  ut.

091103
Här var det en bofink som jämförelse. Först trodde jag det var en sådan jag såg.

091103
Ytterligare en fink - grönfinken. Och i bakgrunden en talltita eller är det en entita?

091103
En talgoxe får väl också vara med även om den är den flitigaste gästen vid fågelbordet.

091103
Nötskrikan får också visa upp sin vackra dräkt.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Bergfink är ny även för mig...alla de andra har jag sett vid vårt fågelbord.

Svårt att fånga fåglar på bild ...men du har lyckats jätte bra.

Kram Ingrid

2009-11-03 @ 22:16:53
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Bergfink har jag bara sett en gång här vid fågelbordet,fina bilder Du tar, har Du alltid kameran till hands?

Skall se efter vilket program det var jag såg Tomas von Brömsen i!

Ha det bra!

2009-11-04 @ 09:25:10
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Fina fågelbilder, där har du lurpassat bra. Såg en gång ett helt moln* med Lappsparvar på väg söderut, de slog ner i hästhagen och skrämde hästarna.

Häftigt att få se lite ovanligare fåglar.

2009-11-05 @ 10:24:31
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0