Barnbarn utbytta mot barnbarn

De små barnbarnen blev hämtade av sin mor igår och i utbyte fick vi en äldre dotterdotter. Hon är 14 år och ska ha sin prao hos ett hundpensionat. Bakom detta önskemål ligger en dröm om att bli veterinär, vilket jag tror hon har alla förutsättningar att bli. Mormor hjälpte till att skaffa den här prao-platsen; därför fick hon resa hit ner till oss. Så under kommande vecka ska morfar vara chaufför morgon och eftermiddag.

Här kommer några bilder från de små barnbarnens besök.

091011
Hela gänget på väg ut på hundpromenad.

091011
Lille storebror hjälper till att hålla reda på Buster.

091011
Lillasyster tar en titt på hästarna.

091011
Och storebror räknar in fåren.

091011
Blir man lite trött så är det skönt att sitta på mormors arm.

Idag var Lilla Frun ute för att plocka lite svamp och Zingo fick följa med. Efter ett tag försvann Zingo på egna äventyr och Lilla Frun och jag gick ut för att titta efter honom. Efter en stunds visslande kom han farande - mycket stolt med en hare i munnen. Haren vara kall och saknade huvud så Zingo var inte banemannen utan gjorde bara sin plikt att apportera dött vilt och bära hem det till husse. Han lämnade snällt ifrån sig haren i min hand. Nu får väl räven (?) leta efter sin mat, stackarn. Det blev ingen bild på dettaa men tidigare på dagen tog jag följande bilder.

091011
Vi har hängt ut några talgbollar det är ju höst... De första gästerna var givetvis talgoxar men strax därpå kom det en nötskrika.

091011
En mer välkommen gäst var den fina rödhaken - här sitter han på grillen.

091011
För en dryg vecka sedan visade jag en bild på en gulnad ask. Nu är den nästan helt kal.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Så underbara bilder, naturen ändrar sig fort nu.

Törs Ni gå i skogen nu, älgjakt pågår?

Så söta små barn!!

2009-10-12 @ 09:27:39
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Bilden med den lilla rödhaken är bara för gullig.

Då har ni lite att stå i nu när ni har en prao att köra

Kram Ingrid

2009-10-12 @ 16:51:46
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Nötskrikan fångar en fågelintresserad, vackrare än sitt namn ja ett rent exotiskt utseende för att vara en inhemsk fågel. Roligt att få se på nära håll, tack.

2009-10-13 @ 10:29:07
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: gunvor

Förmodar att du har en "värstingkamera" - jag lyckas aldrig komma i närheten av några fåglar. På tal om vinter - hörde på TV att senast vi hade en så kall oktobermånad var 1949!

2009-10-16 @ 06:48:56
URL: http://frosta.se
Postat av: Gråbossen

Gunvor: Jo, jag har en systemkamera. Fågelbilderna tog jag inifrån, genom köksfönstret med 200 mm teleobjektiv.

2009-10-17 @ 23:33:32
URL: http://grabossen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0