Old man river

Det var en gammal spiltvägg kvar i stallet utanför sadelkammaren, som Lilla Frun ville ha bort. Så medan Lilla Frun sov ut efter nattens jobb, tog jag hammare och kofot för att riva väggen. Så småningom vaknade Lilla Frun och kom ut på gården och ropade på mig och undrade vad jag gjorde. "Jag river här inne" svarade jag. Varpå Lilla Frun kommenterade: "Jaså - Old man river". Hon är bra go'...

Jag har nog nämnt att vi har en gammelkatta, som flyttar iväg till ett grannställe som bebos under semester och lite då och då under året. Lilla Frun går ibland och hämtar hem henne och idag var en sådan hemhämtningsdag. Hon (kattan alltså) har varit utflyttad sedan midsommar och nu ligger hon i soffan och sover efter att ha blivit förplägad med både konservmat och torrfoder. Hon rör sig knappt ur fläcken och verkar vara nöjd med att vara hemma igen. Vi får se hur länge hon stannar hemma denna gången.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Så skönt att "katta" är hemma igen!

Tack för Dina goa ord och Din berättelse om Eran vovve!

Det är alltid hemskt när det går så fel med djuren, och sätter ju hemska spår både i själ och kropp!

Du är en idog "old man" när Du river=D

2009-10-30 @ 09:18:36
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0