Väldigt vad dagarna går

Det har blivit några dagars bloggpaus igen. Dagarna går så fort och man hinner inte med allt man tänkt sig.

Lilla Frun är på fötter igen och har åkt till jobbet för första gången efter missödet. Hoppas dert går bra.

Det har inte blivit så mycket gjort med sadelkammaren de senaste dagarna beroende på "innetjänst" och firande av sonsonens 18-årsdag. Hans kusin kom ner från Hallstahammar och bodde över hos oss. Det blev dessutom en del transportarbete i samband med födelsedagsfirandet i Göteborg. Kalaset innebar förstås god mat och...

090921
...tårtor. Härliga Sachertårtor, bakade på Ester Mosessonsgymnasiet, där födelsedagsbarnet tillbringar sin skoltid.

090921
Han firades också med ballong. Fast det visste nog inte de i ballongen om. Det var i lördags och kvällen var stilla och fin och tydligen lämpad för varmluftsballonger. Vi såg ytterligare ett par uppe i luften, på vägen hem.

När jag så småningom kom hemåt i skymningen såg jag en älg, fjolårskalv, stå och mumsa äpplen från en vildapel. Jag backade med bilen för att få en bild men då vände han/hon ändan till och klev iväg. Men efter några hundra meter, när jag var precis nedanför huset slank något över vägen. Det var Mickel räv som kom på besök igen. Snabbt ner med bilrutan och fram med kameran. Jag hann att ta en bild innan han försvann men med blixt inifrån bilen och på det avståndet (10 meter) blev det inte bättre än så här:

090921
Jag skulle tro att det är samma räv, som hälsade på för ett litet tag sedan.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken sinnesnärvaro: se räven, stanna bilen, hitta kameran, sikta, knäppa och lyckas fånga räven så perfekt på bild.

2009-09-21 @ 22:40:20
Postat av: Ingrid

Det var inte illa att kunna fånga räven med kameran och visa oss. Snyggt

Härligt att frugan är på benen igen.

Gott med tårta.

Kram Ingrid

2009-09-21 @ 22:48:49
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Men du var ju rask! Räven ser ganska... överraskad ut;) Jag har missat en skogsmård utanför datorfönstret...kameran låg för tillfället glömd nere i stallet. DET är svårt att komma över;)

2009-09-22 @ 15:42:29
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0