Schassen växer

Nu börjar man se att Schassen är en dvärgschnauzer men fortfarande är väl inte proportionerna klara. Det är full rulle, både ute och inne. Sedan blir det tvärstopp och den lille tjommen bara slocknar...


Här är en liten stilstudie på unge herrn.

100803
Ibland sätter jag mig ner och filosoferar men...

100803
... så får jag se något spännande, som måste undersökas.

100803
Och när husse kallar in mig så kommer jag givetvis med en gång (nästan).


Den  lille hallontjuven har nu fått bildbevis mot sig.

100803
Är det någon, som ser mig?

100803
Nä! Men då hugger jag in.

100803
Åh, så ljuvligt med dessa små röda bär.


Zingo och Schassen kommer väldigt bra överens. Zingo är nästan för snäll.

100803
Nu har jag fått onkel Zingo på rygg. Tänk att jag kan lyckas med det. Jag undrar om han fuskar lite för att glädja mig?

100803
Biter jag här med mina vassa valptänder så låter det så roligt från den store klumpen.

100803
Ok, ok, vi kan  väl vila oss lite då. Du orkar väl inte mer nu, gamle man.

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

JAG VILL OCKSÅ HA EN SÅDAN GO SÖT HUND!!!!!Underbara bilder och text. Tack för att vi får ta del av den blivande sagoboken som är till barnbarnen...

2010-08-03 @ 23:14:02
Postat av: Kerstin

Är en stor glädje att öppna Din blogg och glädjas åt de underbara små/stora liven!

Det är sååå tomt här hemma efter lilla Maja, med Dina bilder får jag lite tröst!

Minns en underbar St. Bernhardstik vi hade, hon var alltid först till jordgubbslandet på morgonen!

2010-08-04 @ 08:30:13
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka gosingar! Vänta bara tills den lille börjar lyfta på benetoch tuffa till sig. Då har han inte längre babystatus. Men den dagen - den sorgen. Dom kommer säkert att lösa sina problem gallant. Det blir en spännande berättelse att följa på din blogg.

2010-08-04 @ 22:38:20
Postat av: gunvor

härliga bilder på härliga hundar! Trevlig helg!

2010-08-07 @ 08:02:39
URL: http://frosta.se/
Postat av: malin och otto

Hejsan Schassen!

Vad fin du är och härliga bilder på dig i bloggen. Vi har en syrra i Huskvarna och matte och jag ska försöka träffa henne i veckan. Mer info kommer till dig.

Ha en bra vecka. Ska till min hundkompis Ludde och busa lite med honom. Kram Otto och matte Malin

2010-08-08 @ 20:09:00
URL: http://www.mahlin.se/
Postat av: Ingrid ♥

Så härliga bilder du bjuder på.

Kram Ingrid

2010-08-08 @ 21:22:59
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Åh, en ny vovve! Beklagar sorgen efter den gamle trotjänaren men du gjorde helt rätt som bums skaffade en ny. Ingenting kan vända upp och ner på tillvaron som en glad och pigg valp;-) Namnet är passande också tycker jag och du får väl låta skägget växa, hehe.

2010-08-08 @ 21:37:54
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Anki

Såå mysiga bilder.

2010-08-11 @ 10:16:12
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0