Räddningsaktion för Buster

I förmiddags, när hundarna skulle rastas, hade Buster bråttom att få sätta sig. Han tog en väg ned för en slänt, som han brukar använda när det är barmark. Nu när det var nästan en halv meter snö fick han nästan simma för att ta sig fram. Han kom ner och fick gjort vad han skulle. Men sen kom han int upp igen utan försökte ta sig fram mot vägen i stället. Snön var så djup så han gav upp och ställde sig vid en gran. Då fick jag knyta ihop "manschetterna" på stövlarna och ge mig ut till honom. I husses upptrampade spår kunde han sen ta sig ut på fast mark. Det är inte lätt att vara gammal. Zingo skuttar som en känguru i snön.

091129
Buster, snart 12 år.

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Men vilken underbar hundhistoria..det är INTE lätt att bli gammal, varken för en hund eller en människa, speciellt inte om man tror att man med samma lätthet klarar av saker och ting som man alltid gjort tidigare utan något större problem. Men så en dag kommer ju uppvaknadet då man inser att man inte längre är 20 år, inte 30, inte heller 40 och inte 50..MEN SEXTIO ÅR..och drygt det t.o.m. ja ja..



Buster 12 är ju räknat i människoår mycket gammal..lille gubben.



Jag minns när jag nyss fyllda 60 satt och läste dagstidningen där man kunde läsa om en 60 årig kvinna som hade varit på promenad med sin hund, ramlat och slagit sig väldigt illa. Stackarn tänkte jag, men hon är ju 60 år...tills jag fick bonka mig själv i huvudet och säga högt för mig själv Gunnneeelll 60 år, lika gammal som duuu När jag såg siffrorna 6:an och nollan tyckte jag bara att det såg så gammalt ut. Och i Sverige måste man ju skriva åldern på en människa i vilket sammanhang som helst..annars är man ju så ANONYM.



MEN huvudsaken är att man är UNG I SINNET, eller hur Bo och DET är ju vi!!!

kram/Gunnel!

2010-02-27 @ 22:12:30
Postat av: Marie

Lite sorgsamt att inse att kroppen blivit gammal och kraftlös, men det betyder inte att den är utan skönhet.Inte heller säger det något om sinnet. Jag är säker på att det gamla uttrycket "sådan herre sådan hund " stämmer in till 100 % på Buster. Å med det menar jag, att han liksom dig Bosse ,är ung i sinnet och har de grå tinningarnas charm.

2010-02-27 @ 23:22:20
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: gunnel L

Mycket bra sagt Marie. Du träffade PRICK..

2010-02-28 @ 00:16:14
Postat av: Anki

Akta dej Bosse nu ställer sej min väninna in hos dej henne blir du inte av med! Jag har haft henne runt halsen sedan jag var liten och satt sand lådan! Men skall sanningen fram så vill jag inte bli av med henne heller, hon är bäst! Jag håller dessutom med Marie i det hon skriver. Kram Farbror!

2010-02-28 @ 12:36:11
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, kära Du hoppas att han får vara med ett tag till, tre veckor sedan våran nästan 13 åriga Maja fick sluta!

Så fin bild!

Kram

2010-02-28 @ 17:38:29
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Det är verkligen sant ... inte lätt att bli gammal även för en så härlig hund som Buster verkar att vara.

Kram Ingrid

2010-02-28 @ 20:20:38
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0