Ny hund

Jag hade tänkt att ligga lågt med att skaffa ny hund efter att vi tog bort Buster i tisdags. Över huvud taget var jag inte säker på att jag skulle ha någon mer hund alls. Eller åtminstone vänta något år. Määän.... (som Tony Irving säger) det känns tomt och inte minst Zingo saknar en kompis. Med ålderns rätt hade jag tänkt mig något mindre format än labrador och efter en del efterforskningar verkar det bli en dvärgschnauzer.

100612

Den har temperament och storlek som passar mig. Kan ta det lugnt eller gå dagsturer och den drar knappast omkull mig. Jag hart haft kontakt med en kennel, som eventuellt har en hane till mig. Spännande dagar nu. Får väl plocka fram de gamla valpböckerna och läsa på.

Har ni lust kan ni ju tipsa om lämpligt namn - hane med färgen salt o peppar. Jag har ett tänkbart namn själv men dyker det upp något riktigt bra så kan jag ändra mig.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Han ser strong ut, så varför inte kalla honom Strong?

Är inte den här rasen ganska envis?

Lycka till!

2010-06-13 @ 09:04:49
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Dan

GråVofsen, bra va?

2010-06-14 @ 23:30:17
Postat av: gunvor

namn är ofta sådant som bara dyker upp när manminst anar det!

2010-06-18 @ 05:44:44
URL: http://frosta.se
Postat av: Anonym

fan va ful!

2010-06-20 @ 14:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0