Fredag

Det är inte så märkvärdigt med fredag nu längre, när man är pensionär. Lilla Frun jobbar och jag har stängt av TV:n för att vi spelar in både "På spåret" och "Let's dance" så vi kan se det tillsammans i morgon.

Det börjar kännas lite vår ute nu även om snön fortfarande ligger halvmetertjock. Och där jag skottat upp högar är det över fönsterblecken. Nu kan man väl inte lita på att tövädret fortsätter men hoppet står till sol på dagarna så det ska väl tära en del på snön. Fåglarna har minskat på konsumtionen av solrosfrön och det hörs på deras kvitter att de fått annat i tankarna. Även lodjuret är på friarstråt - hörde ett skria ut en serenad i förrgår kväll, alldeles bakom huset. Jag längtar till att kunna gå upp i skogen igen så hundarna kan få sträcka ordentligt på benen. Ett tag kunde de springa på skaren men nu är snön så porös att de trampar igenom.

Det är bara drygt en vecka till vårdagjämningen och söndagen därpå börjar sommartiden. Lite hopp om framtiden...

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tack för Din kommentar hos mig, ja nog är våren seg ingen grön vår med krokus o snödroppar till påsk här inte!

Vi får leva på hoppet!

2010-03-13 @ 09:53:11
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack för din påminnelse om vårdagjämning och sommartid! Jag känner mig fortfarande kvar i vintern med dessa kalla nätter och isande vindar från norr. Men du har rätt, snart vänder det!

2010-03-13 @ 17:03:47
Postat av: Ingrid ♥

Det är härligt när sommartiden börjar

Då blir dagarna ännu längre.

Kram Ingrid

2010-03-13 @ 20:08:35
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0