Resan till Toscana - VI. Hemresan.

Dag 8-10 Resan hem via Freiburg och Hannover.

Resan går mot sitt slut och det är bara transporten hem igen,  som återstår.

Toscana 101029
Vi lämnar det Toscanska landskapet bakom oss just när solen håller på att gå upp i öster.

Toscana 101029
På vägen norrut passerar vi Carrara-området, berömt för sin marmor. På bilden syns ett av många upplag för marmor.

Toscana 101029
Moderna lutande torn finns också i Italien. När vi passerade Milano såg jag dessa hus, som lutar från varandra.
 
Toscana 101029
Den vackra Comosjön passerades också. Kanske ett framtida resmål?

Toscana 101029
På många ställen i Italien utnyttjade man solen och hade anlagt stora solcellsanläggninngar för elproduktion.

Toscana 101029
Herrarnas kissepauser förlades ofta ute i naturen medan damerna fick köa inomhus...

Toscana 101029
Det var kö för att komma in i St Gotthardstunneln, som är 16,4 km lång.

Toscana 101029
Genom Schweiz passade jag på att ta lite bilder på Alperna. Bergen var så höga att jag fick ta bilderna genom bussens takfönster.

Toscana 101029
Dimhöljda apltoppar.

Toscana 101029
Avslutningsvis en bild från djurparken, som låg alldeles vid hotellet i Hannover. Det var ett stort inhägnat område där man gick in och promenerade runt bland djuren. Inga staket mellan mig och djuren alltså.

Nu får det vara nog med bilder från min resa. Dock har min reslust väckts så det blir väl till att börja planera för nästa resa. Kanske till Italien igen eller till Frankrike eller varför inte Skottland? Får se...


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tack för fina bilder och trevligt sällskap på Din resa! Jag har en resa planerad, hoppas att den blir av, den förra fick jag ställa in p.g.a. sjukdom.

Reslusten växer faktiskt med varje resa man gör tycker jag!

2010-10-30 @ 09:48:52
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Anki

Skottland låter väl bra tycker jag, det är säkert vackert där. Tack för alla fina bilder det känns nästan som man var med på din resa. Kram

2010-10-30 @ 10:13:44
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: mahlin

Hejsan Bo!

Undebara bilder från resn. Så fina minnen ni får med er både bildligt och i själen. Hälsa hundarna. kram Malin

2010-11-05 @ 09:13:29
URL: http://www.malinmajsan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0