Resan till Toscana - I. Nedresan

Schassen
Först ska jag berätta att Schassen är i stort sett återställd. Han är pigg, äter bra och magen fungerar normalt igen. Han är fortfarande lite trött och sover allt emellanåt.

Toscana
Nu är det dags att redovisa resan till Toscana. Jag börjar med resan ner, som gick via övernattningar i Berlin och Innsbrück. Jag klev på bussen i Lilla Edet kl 07.00 på söndagmorgonen. Färja Helsingborg - Helsingör och sedan åkte vi utefter Öresund ner mot Köpenhamn.

Öresund
Det blåste friskt på Öresund, men det märktes inte ombord i färjan.

Vi övernattade i Berlin, där jag fick ett rum med badkar. Efter middagen njöt jag länge av ett varmt karbad. Skönt när man annars bara har tillgång till dusch. Dag 2 fortsatte vi söderut genom Tyskland.

Toscana 101017
Vi stannade till vid minnesplatsen för slaget vid Lützen. Tyvärr var vi en månad för tidigt för Gustav Adolfs-bakelser. ;-)

Toscana 101017
Nere i Sydtyskland mötte vi Alperna.

Toscana 101017
På en topp fanns det nyfallen snö - den rakt under molnet.

På kvällen kom vi fram till Innsbrück för nästa övernattning.
Toscana 101017
Hoppbacken från OS blev givetvis fotad.

Toscana 101017
Här lämnar vi Innsbrück, som är Österrikes tredje största stad. Och jag som trodde det var en liten skidort...

Toscana 101017
Vi lämnade Österrike via Europabrücke, 192 m hög.

Toscana 101017
Det fanns möjlighet att hoppa Bungyjump från bron. Men ingen i sällskapet verkade intresserad.

Toscana 101017
Italien nästa, genom Tyrolen.

Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Anki

Åh vad man längtar efter en resa när man ser dina bilder...det var länge sedan vi var Italien Robin var väl ca 10år då,,,,Kram

2010-10-17 @ 22:27:36
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Marie

Ser med spänning fram emot fortsättningen. Fint så här långt.

2010-10-17 @ 22:44:49
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

Säger som tjejerna ...väntar på fortsättningen...

2010-10-17 @ 22:56:58
Postat av: Kerstin

Härligt att höra att Schssen är bra igen!

Fin resa, blir spännande att följa med på resten!

2010-10-18 @ 08:13:54
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0