En sådan härlig dag

Påskdagen blev en riktg go' och slö söndag med solsken och värme. Fram på eftermiddagen fick jag se första sädesärlan och hämtade givetvis kameran.

Vårens första sädesärla

Sedan fick han syn på mig och kameran - då ville han givetvis visa upp sig från sin bästa sida.

Visst är jag fin

När ändå kameran var framme tog jag lite senare några bilder på gammelkattan Sota. Det är hon som fanns i huset när vi flyttade in och vi känner oss fortfarande som hyresgäster hos henne. Jag tror hon börjar närma sig 15 år. Här har hon full koll på läget.

Sota poserar

Och här kopplar hon av.

Sota poserar

Passade också på att ta en bild av det ställe där jag fotade första vitsippan. Det har blivit fler nu.

Ett helt fång

En stund efter åtta gick jag kvällsturen med hundarna. En sådan kvällskonsert det var! Framför allt koltrastarna var i full gång. Rena Orphei Drängar. En av dem satt i en grantopp alldeles hemmavid så han fick komma med på bild.

Storsångaren i grantoppen


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilka bilder!!:))

Fantastiskt, hit har inte sädesärlan kommit ännu!

Vårhälsning

2009-04-13 @ 10:47:10
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Rut

Helt grandiost,jag är så avundsjuk.

Jag har ju varit utegångsförbjuden under hela helgen och längre än så.

Så nu får jag njuta av er alla andras bilder, kan du bjuda på lite blomdoft och fåglalåt också tills jag kan gå ut själv vore det bra.

2009-04-13 @ 16:11:33
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

Jättefina bilder! Jag blir oxå lite avis... Vårhälsliga kramar!

2009-04-13 @ 19:13:39
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är bara underbart att se dina fina bilder! Sota tycks trivas med livet och även med hundkompisarna.

2009-04-13 @ 21:20:45
Postat av: Gråbossen

Lena: (Vem är du?) Det är inte Sota som ligger mellan vovvarna utan lilla taniga Trixi. Vi har sex katter - ska försöka samla bilder på alla i ett inlägg.

2009-04-14 @ 20:04:13
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Väldigt lyckade foton!

Sädesärlan såg vi igår

så glatt vippa vår.

Trasten i topp spelar tonsäkert opp.

Kissen så ungdomligt blank

kan konsten att vackert slå dank;)

2009-04-14 @ 20:32:41
URL: http://www.barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Jag hittade dig hos underbara Rut. Bor på landet i Lärjeåns dalgång norr om Gbg med man, katter och två hästar men utan blogg och inte längre hundar. Gillade bl.a. din hästhovsspaning.



Jag vill gärna se dina katter! Vi har en egen och en återflyttad, som lagt beslag på husets övervåning. Tre hittekatter är inflyttade på nedervåningen och två i stallet. Det blir visst sju stycken, alla numera omsorgsfullt kastrerade. Mycket möda läggs på att med nät kattsäkra träd, som har holkar.



Vill gärna bjuda på danskarnas namn på ärlan, som är vippstjärt!

2009-04-14 @ 22:39:51
Postat av: A n n a Å h l s t r ö m

Många fina bilder, morfar. :) Längtar tills vi kommer ner till er. Och PS7 vore inte helt fel. ;)

2009-04-15 @ 07:46:27
URL: http://annaahlstrom.blogg.se/
Postat av: L8

Bildbeviset grämde Nicke en del, men vi har påpekat för honom, med den tröjan på kan ingen tro att han håller på något annat än Frölunda. Och så fick han ju se en del av spelarna han hört namnen på "på riktigt", som Kåberg... :-)

2009-04-15 @ 09:20:02
URL: http://l8er.pointblog.se
Postat av: Monika

Underbara bilder men sädesärlan förvånar mig, att den satt kvar och riktigt poserade för kameran, att den inte blev rädd! Hälsningar från Monika

2009-04-16 @ 22:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0