Nästan sommar

Idag fick man försmak av sommaren. Det var riktigt skönt i solen men nu på kvällen verkar det kyla på igen. Risk för nattfrost, kantänka.

Såg en alldeles färsk vargspillning när jag var ute med hundarna i middags. Smyger med mig en kamera varje gång med hopp om att få en bild på gråben själv.

Hoppsan, nu fick jag göra en paus i skrivandet. Lilla Frun ringde och bad mig kolla en sak nere i hallen. Medan jag var där upptäckte jag en mus på golvet. Inget ovanligt att katterna tar in lite mat till oss människor. När jag petade på den med foten visade det sig dock att den var levande. Den sprang och gömde sig och jag skyndade att stänga alla dörrar i hallen så den blev kvar där. Det var många skrymslen som den kunde gömma sig i och till slut var den bakom elementet. Med öppen ytterdörr och en stunds tystnad smet den ut och friden är återställd. Ändå har jag sagt till katterna att det bara är uteservering som gäller för dem och deras jaktbyten. Hm...

Dagen status för magnolian:
090423

I en något ovårdad gräsmatta kan man hitta violer till mor.
090423

Kommentarer
Postat av: L8

ler Det är väl sånt som kan hända när man är inneboende hos katter? ;-)

2009-04-24 @ 07:33:20
URL: http://l8er.pointblog.se
Postat av: Kerstin

Känner igen mig! Hittade en liten mus i bokhyllan, den glodde stort på mig:) Söt! men...

Jag avundas Dig Din Magnolia=D

2009-04-24 @ 09:25:11
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Lena

Har dina katter börjat slarva och lämnat en mus obevakad? Tur att husse är skicklig nog att ge den friheten tillbaka.

2009-04-24 @ 23:22:08
Postat av: Woopsidaisy

doften av magnolia gör mej vårrusig, yr och lycklig! Hade jag haft en trädgård, hade jag haft minst ett magnoliaträd och när det blommade hade jag sovit under det i en hängmatta varje natt!

2009-04-26 @ 01:07:25
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0