Tranor igen

Lilla Frun och jag var på väg hem efter en skogspromenad med hundarna när vi plötsligt upptäckte två tranor ute på ett gärde. Hundarna såg dem också och skällde till så att tranorna upptäckte oss. Lilla Frun stannade med hundarna medan jag snabbt fösökte komma i kameraläge. De hann starta sin flygning innan jag kom i bra position men följande bilder fick jag i alla fall.

Tranor flyger iväg 2

Tranor flyger iväg 3

Tranor flyger iväg

Måste också visa en stolt Zingo med ett rejält revben, som han hittade i skogen.

Zingo med revben

Äntligen har jag också sett tussilago. Satt dock i bilen och hade ingen kamera med mig.

Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: A n n a Å h l s t r ö m

SV: Okej, det ska jag testa. :)



Zingo är så söt! Glad Påsk!

2009-04-10 @ 23:16:34
URL: http://annaahlstrom.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Himla roligt att få se och plåta egna* tranor! Jag tycker bilderna blev jättefina, särskilt den sista längst ner. Lycka till med förkylningen, putsa väck den bara;) och ha en fortsatt fin Påsk.

2009-04-11 @ 05:56:16
URL: http://www.barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Rena naturfotografen:))

Fin, fina bilder!

God fortsättning på Påsken!

2009-04-12 @ 08:38:31
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Lena

Fantastiska tranbilder! Förstora och rama in konstverken, speciellt den första. Den har förutom dramatiken även en underbar färgkombination av höst (löven) och vår (tranorna).

Tussilago ha även jag sett från bilen, men inte på de vanliga ställena här hemmaomkring och inte i samma mängd som förr om åren. Mystisktär det.

2009-04-12 @ 09:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0