I blåbärsskogen

Idag  (eller rättare sagt igår, eftersom midnatt har passerats) var Lilla Frun och jag i blåbärsskogen. Det vill säga Lilla Frun plockade och jag satt på en sten och såg till att inget otrevligt skulle hända. Samtidigt passade jag på att fota lite runt omkring mig.

090813
Målet med utfärden.

090813
Orsaken till utfärden. ;-)

090813
På marken hittade jag först ett äggskal. Ingen aning vilken fågel.

090813
Och uppe i skyn svävade två ormvråkar mot de sommarlätta molnen.

090813
När jag slagit mig ner på en sten så upptäckte jag först en blomfluga (tror jag att det är).

090813
Sedan dök det upp en pärlemorfjäril.

090813
Och därefter en nässelfjäril.

090813
Under tiden hade de sommarlätta skyarna bytts ut mot något mer hotande. I fjärran hördes också åskamuller. Vi tyckte att det var läge att dra sig tillbaka till bilen.

090813
På vägen tillbaka möttes vi av att någon däruppe hällde ut massor av Tulo halstabletter - det haglade! Efter en snabb marsch var vi inne i bilen och då började åskregenet. Vi klarade oss ganska torra från äventyret.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Dramatiskt! Fina bilder! Tuloliknelsen var perfekt!

Här har vi oxå oväder mellan skurarna!

Ha de

2009-08-14 @ 09:24:05
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Din skörd var mycket imponerande;) Hörde talas om haglet men här kom bara vanligt regn. Spännande med väder.

2009-08-14 @ 14:29:51
URL: http://www.barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Marie

Vackra bilder! Älskar djur å natur-foton.

2009-08-16 @ 23:56:13
URL: http://havoskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0