Min dyraste tankning någonsin

Med rodnande kinder måste jag berätta följande:

Lilla Frun skulle kolla hörseln uppe i Uddevalla. För att hon skulle slippa ordna med parkering så åkte jag med. Under tiden hon var inne hos doktorn passade jag på att tanka. Medan jag fyllde tanken konstaterade jag att dieseln var en dryg krona billigare än bensinen. Det kändes riktigt bra med tanke på att bilen dessutom drar väldigt litet bränsle.

När jag var färdig och satte tillbaka munstycket i pumpen upptäckte jag att jag hade tankat bensin i stället för diesel. Ve och fasa! Besinnade mig dock så att jag inte startade motorn. Det blev till att ringa efter bärgning och forslas till verkstad. Under tiden ringde Lilla Frun och ville bli upphämtad så jag fick berätta. Och hon sa vad hon tyckte om klantiga gubbar...
Men hon fick ta en promenad till verkstaden och sedan fick vi ta tåget till Ljungskile och taxi resten av vägen hem.

Nu är bilen fixad och hemma igen - och fulltankad med diesel. I det här sammanhanget är 12:- /l billigt. Dagens kalas motsvara ca 80:-/l.  Håhåjaja, i fortsättningen kommer jag att dubbelkolla vilket munstycke jag sätter i tanken - jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tank spridd förstår jag. Vis av skadan blir man.

Jag skrattade gott.

Kram Ingrid

2009-05-27 @ 21:02:08
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Lena

Oj. oj, sån´t händer även den bäste. Tursamt att du kom på din fadäs i tid.

Bor du på Bredfjället, bland vargar?

2009-05-27 @ 21:02:48
Postat av: Gråbossen

Svar till Lena:



Stämmer bra med Bredfjället och vargar. Lilla Frun sprang på en i höstas.

2009-05-27 @ 22:35:45
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Lena igen

Världen är liten här i väster. Du har en kusin här i dalen och min farmor kom från trakten av Vassbovik.

2009-05-28 @ 09:12:31
Postat av: L8er

stackars Glad att det löste sig!

2009-05-28 @ 10:13:53
Postat av: Kerstin

Oj,oj,oj!

Önskar en Glad Pingst med mycket sol!

2009-05-29 @ 09:33:20
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Anonym

jisses. Jag tycker det är märkligt att det överhuvudtaget går att stoppa fel munstycke i hålet. Dom borde konstrueras på ett sätt så det inte går att göra fel. Har en färgblind kompis som gjort fel 2 ggr.

2009-05-29 @ 14:49:33
Postat av: skogsfrun på dal

Va ROLIGT att en karl kan göra en sån grej;) Det är ju annars ett typisk fruntimmersflum eller hur?;)))

Modigt att berätta!

2009-05-30 @ 11:53:12
URL: http://www.barasaras.bloggagratis.se
Postat av: mrTACO

Du! vet du om att diseln är billigare en 95? Prova disel.

2009-05-30 @ 18:24:08
Postat av: Gråbossen

Skogsfrun:

Jag tror nog vi kan göra bort oss lika mycket oavsett kön. Män kanske normalt inte vågar berätta när de har tokat till det. Men jag bjuder gärna på mina stolligheter.



mrTACO:

Jo men visst, jag kör ju diesel. Det "lustiga" var att medan jag lät den dyraste bensinen rinna ner i tanken gottade jag mig åt att dieseln var över en krona billigare...

2009-05-30 @ 21:32:44
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Anki

Det är så härligt att veta att det inte är kvinnor som gör sådant här. Tack jag fick ett gott skratt och skulle vilja sett din min när du kom på vad du hade gjort.

2009-06-03 @ 00:22:32
URL: http://anci.62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0