Mitt i veckan

Idag har vi lämnat tillbaka sonsonen efter att han haft ett par dagar höstlov hos oss. Måndag ägnades åt Havets Hus i Lysekil och i går var vi på Molekyverkstaden i Stenungsund. Och fika blev det också. Jag tror farfar hade lika roligt som sonsonen. Framför allt var det kul med Molekylverkstaden för en gammal kemist, som verkat just i Stenungsund. Fast det var för 40 år sedan...

Fick göra en paus här för jag hörde ett ljud nere från köket. Följande har hänt: I morse hade någon hund kräkts upp en hel del, som inte luktade gott. Sedan upptäckte vi orsaken - kattmaten i badrummet var uppäten, även den "begagnade". Kollade med sonsonen om han hade glömt att lägga på kroken till dörren. (Vi har badrumsdörren upphakad med en fönsterkrok för att katterna ska komma in men inte hundarna.) Jo, han hade varit på toa under natten så där hade vi förklaringen - trodde vi. När vi kom hem från Göteborg i eftermiddags så var kattmaten slut igen - katterna var väl hungriga? Nej då, Zingo den rackarn har trots sin reslighet kunna klämma sig in genom den lilla dörrspringan. Det var det jag hörde alldeles nyss. Nu har jag möblerat om lite så hans möjlighet till extramat har eliminerats. Hoppas jag.

Och förresten Nicke - ursäkta att vi skyllde på dig.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken rackare Zingo är. Bra att han inte kommer åt mer extra mat nu.

Kram Ingrid

2009-10-28 @ 20:22:38
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vi matar katterna på köksbänken, dit upp kommer inte vår gamla Maja!

Känner väl till problemet!

2009-10-29 @ 10:51:06
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Nicke

Accepteras! :-)

2009-10-29 @ 21:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0