Skumt värre

Det har verkligen varit ett omväxlande väder. I går kväll öste det ner med massor av väta men jag hade tur när jag gick ut med hundarna för då höll det upp en stund. I kvällsmörkret såg det ut som skum utefter vägkanten och när jag böjde mig ner med pannlampan såg jag att det var hagel! Senare på kvällen brakade det loss ännu värre och i morse såg jag verkningarna på vår uppfartsväg. Djupa kanaler i gruset efter vattenflödet, som jag senare under dagen har fått återställa. Så är det att bo på landet.

Men idag har det varit solsken och drygt 10 grader varmt. Jag passade på att ta några trädgårdsbilder.

091004
Ett moget smultron, som jag åt upp efter att ha tagit bilden. Det smakade alldeles utmärkt.

091004
Tror att detta är en slags vallmo, som tittar fram med sitt öga.

091004
Höstens blomma - astrar.

091004
Rosen fortsätter att sätta knoppar.


Jag hann med en liten arbetsstund i sadelkammaren också. Först städade jag upp efter mig - mycket sågspån. Därefter passade jag på att täta lite fogar.

091004
Här är orsaken till rubriken. Fogskum fyller upp fint. Nu ska det härda till i morgon och sedan ska överflödet skäras bort.

091004
Jag passade också på att lägga ut några klinkerplattor på prov. Det ska nog bli bra.

Lilla Frun är uppe i Hallstahammar för att hämta ner två barnbarn, 2,5 resp 4,5 år. De ska vara hos under kommande vecka. Får se hur mycket jag hinner med i sadelkammaren då...  ;-)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ditt paradis på jorden! Underbara bilder!

Vilken lyxig sadelkammare det ser ut att bli!

Ja, Du får nog ta ledigt från allt"arbete" under kommande veckan!

Ha de

2009-10-05 @ 10:31:50
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ett sent smultron..... va gott

Så många fina blommor du eller rättare sagt ni har i eran trädgård.

Härligt.

Kram Ingrid

2009-10-05 @ 20:38:58
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anna Åhlström

SV: taack! :)

2009-10-06 @ 22:20:07
URL: http://annaahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0