I svampskogen igen

I det fina vädret idag passade det med en promenad i svampskogen. Hundarna, Lilla Frun och jag - och idag hade jag kameran med.

100831
Det här var bytet vi var ute efter.

100831
Schassen klev upp på en mossklädd sten för att få överblick...

100831
... medan Zingo lugnt avvaktar mattes förehavanden.

100831
När matte och husse var en bit ifrån varandra hade Schassen fullt sjå med att hålla koll på båda. Här kommer han i full karriär tillbaka mot husse.

100831
Ligger något i vägen tar Schassen ett jätteskutt och passerar med god marginal.

100831
Lilla Frun med fylld svampkorg. Och då hade jag dessutom fyllt en bajspåse. (Hundägare vet vad jag menar.)

100831
Slut på den härliga skogsturen - så tråkigt att behöva gå hem.

Medan vi var ute i skogen fick Zingo något i näsan och drog iväg. Givetvis hängde Schassen på och det enda vi hörde var Schassens glada tjoande när de försvann. Det blev till att vissla och ropa och till slut dök Zingo upp med ett rådjursben i munnen. Visserligen väl avgnagt men ändå välsmakande. Fast husse tog hand om det och hängde upp det i ett träd. Men var var Schassen? Jag gick åt det håll varifrån Zingo kommit. Mycket riktigt kom Schassen springande med nosen i Zingos spår. Sedan bakspårade han min väg tillbaka dit, där jag hade satt Zingo. Så det blev nosarbete idag också.

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Härliga bilder som alltid och en suverän text. Härlig svampkorg. Men..BAJSPÅSE..i SKOGEN...behövs det verkligen???

2010-08-31 @ 21:39:10
Postat av: Anki

Vilken härlig korg med svamp och jag som inte ens har varit ute i skogen och tittat...;)

2010-08-31 @ 23:04:55
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vilken tur med glada kompisar, och vilken utdelning!

Jo, bajspåsarna måste med, finns inget värre än när ens hund hittat en "hög" och festat på den!

Saknar min lilla Maja, länge sedan jag kom ut på en tur, blir inte ens en morgon prommenad längre!

2010-09-01 @ 08:55:32
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: otto och malin

Hejsan på er! Härliga bilder från en skogstur. Så fina svampar, mums. Ha en bra dag. kram otto och malin

2010-09-01 @ 10:32:21
URL: http://www.mahlin.se/
Postat av: Dan

De där svamparna, var det kantareller? Jag har letat efter

sådana i skogen men aldrig hittat några.

Enda säkra kantarellstället är ICA Maxi.

2010-09-01 @ 21:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0