Nytt stenknäcksrekord

Idag har jag tillbringat åtskilliga stunder vid köksfönstret och kollat fågelbordet. Till min glädje dök det upp några domherrar så jag får med dem i räkningen också.

Stenknäcken, som besökte oss för några dagar sedan, har varit ute och samlat in släkten. Idag kunde jag räkna ihop 14 stycken! I morgon ska jag fortsätta med fågelskådningen och försöka komma ihåg att sätta upp kameran innanför fönstret.

De som är svårast att räkna är talgoxar och blåmesar. Det är alltid ett helt gäng på plats men de sitter ju inte stilla så man hinner räkna. Men kul är det, med fågelräkningen.

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Jag tycker att det är helt otroligt att visa sådan egagemang som du gör. Man måste nog vara väldigt mycket fågelälskare för att vilja t.o.m räkna dessa små pippin. Påminner lite om min pappa som matade och kollade på småfåglarna så att "det hade det bra" och även svärfar Hartvig gjorde det. Och kom på att min svärson och son OCH Sune gör ju SAMMA SAK. De matar fåglarna. DET MÅSTE vara något som har med karlarnas gener att göra, eller vad tror du Bo?

Gunnel

2010-02-01 @ 00:00:27
Postat av: L8

Idag tittade vi ut och räknade under mellanmålet. Under cirka en timma höll vi koll och det var inte många i taget, men de får ju inte plats. Nu får vi se vad statistiken visar.

2010-02-01 @ 19:50:48
Postat av: Anki

Inte räknar jag fåglar utan snarare cm snö som kommer, det är lugnt jag har inte fått nån järnskakning jag var hos läkaren i går. Kram

2010-02-02 @ 22:24:22
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0