Bra med en egen Relacom(pis)

Vi har under en längre tid haft problem med telefon och bredband. Telefonen har brusat så det knappast har gått att höra den man pratar med. Bredbandet har haft avbrott titt som tätt, ibland riktigt långa stunder och ibland någon minut.

Jag har felanmält till Telia och de har felsökt. Resultat har meddelats att det inte finns några avbrott på linjen och att samtal går fram. Det visste jag ju redan... Som tur är har jag sedan tidigare problem fått kontakt med en av Relacoms tekniker och hade hans mobilnummer sparat. Idag kom han hit och mätte linjen från vår sida och hittade en misstänkt punkt 50-60 meter från huset. När Telia mäter från sin sida går inte dessa problem att hitta när de finns så nära abonnenten!

50 meter från huset står en stolpe där telefonledningarna förgrenas och min Relacompis klättrade upp. Det visade sig att skarvningen var alldels grön av ärg så den gjorde han om. Nu kan vi tala i telefon igen och hittills har jag inte haft något avbrott på bredbandet.

Telefonnumret till min guldtekniker på Relacom ska jag spara!

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Jippii..vilken tur att du sparade telefonnumret

Gunnel

2010-06-09 @ 22:57:29
Postat av: Anki

Åh vad skönt nu kan man ha full kontakt med dej igen.

2010-06-10 @ 07:10:42
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vilken tur Du hade, önskar att jag hade ett liknande telefonnummer. Vi har väldiga problem ibland, långt ut på landet som det här är, inget bredband installeras så här långt ut i "vildmarken"!

Må väl!

2010-06-10 @ 08:47:27
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Aha!! Det där låter precis som våra problem här. Det knastrar i telefonluren och uppkopplingen till internet har varit minst sagt sporadiskt. Vart i allsindar vänder JAG mig! Telia svarar ju bara att det inte finns något fel.

2010-08-08 @ 21:34:32
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0