Följdprojekt och och viltspårning

För att komplettera växthuset har en liten vattenkonst kommit på plats. Ljuvligt att höra vattenplask från det öppna sovrumsfönstret när man ska natta.

100504
Först ett hål i backen och sedan ned med en stor plastburk. Lock på detta och göm alltsammans med stenar - färdigt.

100504
När det mörknar slår ett skymningsrelä på lysdioder inne i vattenstrålarna. De ser ut som små eldslågor.

100504
Tog för säkerhets skull en bild med blixt också.


I förmiddags tog jag en tur med gamle Buster uppe på berget, alldeles bakom huset. På väg tillbaka började han få spänst i stegen och drog iväg åt ett helt annt håll än jag hade tänkt mig. Han hade fått något i nosen och till och med jag kände att det luktade. Först efter ett mycket starkt påpekande från husse, vände han tillbaka och gick med hem. Jag tänkte att jag får gå och kolla upp lite senare på dagen.

Senare på förmiddagen var Lilla Frun med Zingo vid sjön för en simtur (det var Zingo som simmade). När de kom hem, gick Zingo som vanligt lös, med kopplet hängande. Precis när de skulle gå in stack Zingo iväg med koppel men utan matte. Jag hörde mattes något frustrerade röst när hon försökte kalla in vovven så jag gick ut för att bistå.

Med Busters tidigare vägval så misstänkte jag att även Zingo var åt det hållet. Mycket riktigt, när jag passerat platsen där Buster hade vänt så såg jag Zingo. Han kom först mot mig med vände snart tillbaka och då såg jag vad som hade lockat hundarna - en älg! Zingo är ju viltspårchampion, gudbevars...

Det var en ungtjur med en litet cykelstyre och den var mycket död. Jag återvände senare med kamera och tog nedanstående bild men kunde inte se några skador på honom. Fast jag kunde ju inte se den sidan han låg på.

100504
Kan det ha varit vargen, som varit framme?

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

ÅH..jag vill OCKSÅ ha vattenkonst..helt underbart...skall verkligen övertala den skäggige..har tjatatVARJE år...

fin fint Bosse!

2010-06-04 @ 21:53:25
Postat av: Kerstin

Så urfint det blev!

Vilken dramatik, har Ni varg hos Er?

Ingen trafik i närheten, ett skadat djur kan ju gå ganska långt innan det stupar?

2010-06-05 @ 08:56:17
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka kontraster du bjuder på! Först underbar vattenkonst och sedan döden i skogen.



Varg lär bita sönder bakbenen på bytesdjur. Vad säger markägaren?

2010-06-05 @ 19:58:42
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Hejsan :) Snygg bild :D

Vad händer i veckan då? :)

2010-06-08 @ 14:31:12
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Anki

Åh vilken fin vattenkonst ni har hos er i trädgården vi får hoppas att den skäggige ordnar en till Gunnel också.

2010-06-08 @ 15:37:12
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0