En promenad på fjället

I det härliga höstvädret idag, passade vi på att ta en långpromenad upp på fjället - södra Bredfjället alltså.
Svampkorg och kamera var med och det blev nog mer skörd i kameran än i korgen. Men lite svamp blev det ändå och det var ju promenaden som var viktigast. Både för hundarna och deras tvåbenta följeslagare.

100929
Även en mindre skogsväg ser stor ut för en liten krabat.

100929
Jaha, det är detta, som är skogen - inte imponerad.

100929
Var det något intressant där? En liten björkstubbe blev ordentligt utskälld.

100929
Det gäller att spana så jag kan skydda resten av min flock.

100929
Solen  gjorde sitt bästa för att göra naturen vacker.

100929
Det finns både stående och liggande trädstammar.

100929
Ibland var Schassen i fullt språng...

100929
... och ibland fick han ta igen sig.

100929
På väg hem ser man till Stenungsund. På berget, som bildar horisont, står det ett par vindkraftverk.

100929
Vid foten av fjället...  Nu ska vi hem och sätta på lite kaffe.

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

VILKEN sinnesupplevelse. Jag bara ÄLSKAR dina bilder och dina texter. Den underbara lille Schassen är bara så helt igenom bedårande och charmig...HÄÄÄÄÄÄRLIG blogg du har

2010-09-29 @ 23:57:10
Postat av: skogsfrun på dal

I Thn fanns det på 50-talet en dvärgsnauzer som hette Ali. Han bodde nån stans på Storgatan och ägarna släppte ut honom ensam för rastning. Han verkade inte missbruka förtroendet;.) Shassen tycks vara en käck robust typ, håller med honom om att kläder på hundar är ett otyg;-))

2010-09-30 @ 17:11:51
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Det mest sagolika jag sett på länge!

Vilken upplevelse för en liten Shassepojke och hans familj med den underbara John Bauerskog!

Tittar var dag efter nya inlägg!

Gog helg på Er alla!

2010-10-01 @ 14:01:13
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Benny

Härliga bilder från skogen.

Det är bara din och min blogg som jag kan se idag bland mina favoriter. Verkar vara DNS-problem eller reklamproblem, kanske.

2010-10-02 @ 10:10:55
URL: http://heliflyg.blogg.se/
Postat av: mahlin

Underbara bilder, så tjusigt och rofyllt. Vad fin Schassen är! Ha det bra i Italien. kram malin och brorsan otto

2010-10-04 @ 17:38:31
URL: http://www.malinmajsan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0