I naturens barnkammare

Idag skulle jag lägga upp några brädor på loftet till traktorgaraget. Då behövde jag en stege. När jag skulle plocka fram den under snedtaket möttes jag av en flaxande fågel. En koltrast hade byggt bo på en gammal hässjestör som låg utefter väggen. Snabbt in efter kameran och några snabba bilder för att inte störa mer än nödvändigt.

110611
Först ligger det mossa och annat hopplock. Längst bort syns fågelboet.
110611
För att få en bild ner i boet, var jag tvungen att hålla kameran högt utan att kunna titta i sökaren. Därför kanske inte bilden blev så skarp. Men man ser några rosaaktiga ungar i framkanten och ett okläckt ägg längre bort.
Jag struntade i stegen för att inte störa. Får väl stoppa undan brädorna någon annanstans så länge.
Blesis eskapader

När Lilla Frun höll på att longera Blesi i en del av paddocken, som delats av med ett vanligt stängselband, passade hon på att plocka upp en pinne för att kasta undan. Då passade Blesi på att sticka huvudet under stängselbandet och smita iväg. Ut ur paddocken och ner på vägen, stoppade grannen, som kom i sin bil, och fortsatte bort utefter vägen. Jag sprang efter och Lilla Frun stod kvar med tappad haka.
Den listige hästen tog vår infartsväg upp till stallet där han ställde sig i dörröppningen och kikade efter hinken med kraftfoder, som han brukar få efter longeringen. Är man  31 år och häst, så kan man passa på att ta sig friheter.

Kommentarer
Postat av: Benny

Bra med fågelbo för då slipper du kanske ett getingbo i stället.

Är man sugen på kraftfoder, så får man väl ta sig dit ;)

2011-06-12 @ 17:23:16
URL: http://heliflyg.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Så spännande med ungar i ett fågelbo.

Hoppas bara inte en katt får nys om boet och kalasar

Hoppas ni får följa dessa små varelser.

Kram Ingrid

2011-06-12 @ 22:56:44
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0