Long time, no seeing

Det var väldigt vad tiden går fort. Jag har ju inte skrivit något på hela december och drygt det. Det har varit lite att dona med så tiden har inte räckt eller jag kanske har varit lite slö. Hmm..

Kan i alla fall berätta att jag idag har satt pepparkaksdeg. Det blev en halv sats i år för förra året var det lite för lite med en kvarts. Det skall väl räcka till en 600 - 700 kakor. Kommer rapport så småningom. Första svängen får bli lite grand till Lusse.

I morgon börjar jag min sista vecka på Saab. Sedan blir det semester året ut och därefter livstids semester dvs pension. ;-))

Nu är det dags att stoppa ved i pannan. Ska försöka vara flitigare i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Beundransvärt! Jag har slutat att baka pepparkakor.

Även pepparkakshuset äe ett minne blott!

Lycka till:))

Kerstin

2008-12-08 @ 09:33:19
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Livstids semester, haha det tror du ja;) Det är inte klok så mycket det finns att göra hemmavid, och tiden ja den bara rinner iväg som en galen vårflod. Fortare och fortare i nedförsbacken (kolla bromsarna!)

Det var ren rejäl sats pepparkakor, ska du stansa ut allihop till figurer eller fuskar* du som skogsfrun och gör skurna? smakar lika bra faktiskt och är behändigt. Sista veckan...skogsfrun hade sina allra första veckor/år i arbetslivet på just Saab -arkivet, så man har ränt runt med ritningar på hela anläggningen. Då var man ung och snabb i benen.

2008-12-08 @ 11:34:04
Postat av: Rut

Grattis till "pensionen" och fritiden det blir till att rulla tummarna nu då.

Skogsfrua har rätt de här pepparkakorna lär räcka till midsommar, men man blir snäll av pepparkakor sägs det.

2008-12-08 @ 14:21:15
URL: http://rut.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Världen ÄR liten, i 3-stads området, hihi. Jodå Bibbi å jag började nog samtidigt på arkivet men jag tröttnade snart på chefen. Bibbi blev nog kvar resten av livet tror jag. Det var på 50-talet, var jobbade du? På ritkontoret?

2008-12-08 @ 14:44:06
URL: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0