Nu e de gôtt

Idag har det varit riktig sommar igen och vädermänniskorna lovar fortsatt sol.

Dagens facit: Lassat av ett lass ved - har nu två lass liggande i väntan på kap och klyv. Planterat lite växter. Plockat av vinbär - det blev ca 5 liter. Klippt gräsmattorna men det blev tvärstopp när jag körde av en kniv mot en sten. Kniven klarade sig så det ska bara dit en bult. Dessutom har jag vattnat alla krukväxter. Det är bäst att sköta om dem annars blir det bannor när Lilla Frun kommer hem igen. Mycket att tänka på när man är gräsänkling en hel vecka. ;-)

Jag satt en stund med kameran och väntade på ormvråkarna, som jag hade sett på förmiddagen. Föräldrarna håller på att träna ungen så den kan klara sig själv. Fantastiska uppvisningar att titta på. Men när jag hade monterat långa teleobjektivet hade de tydligen avslutat dagens lektioner. På tal om fågel blev jag väldigt glad när jag var ute och plockade bären; tornseglarna har trots allt ungar under takpannorna på ett av uthusen. Men i år har de antingen varit väldigt sena eller så är det en andra kull. Dessutom hade de bytt sida av huset mot föregående år.

För att få med lite bilder så har jag plockat ut några till från norrlandsresan.

Hjuken
Med sådan här vägar går resan snabbt och behagligt. Till höger syns nya Botniabanan.

Hjuken
Detta är en kvällsbild när vi börjar närma oss målet. Jag tror att det var strax efter Tavelsjö och man ser hur dimman börjar stiga från marken.

Hjuken
En Corvette, fångad på cruisingen i Lycksele. Tog med den med tanke på dottern, som har en stående i sitt garage. Och
även för brorsdottern, som också gillar Corvette.

Hjuken
Välhängda jeansbakar på cruisingen. "Blir de´nå´t pök?"

Hjuken
Så här ska ett riktigt dollargrin se ut. Huven står öppen för att visa att det sitter en stor diesel i.

Kommentarer
Postat av: Anki

Tack för Corvette bilden men jag tackar också för de välhängda jeans bakarna. När skall killar fatta att de skall visa upp deras fina rumpor istället för att gå omkring med häng.

2009-08-06 @ 12:57:17
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Du har hunnit med mycket.

Fina bilder på bilarna ...jag gillade dollar grinet bäst.

Killar med sådana byxor är inget för mig....nix, vill ha byxor som är mindre där bak så att man ser rumpan.

Kram Ingrid

2009-08-06 @ 20:34:16
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0