Oj så länge sedan...

jag skrev något på bloggen. Och inte har jag något att skylla på egentligen.

Den "stora" händelsen förra veckan var att jag föll på rygg ute i halkan. Inget brutet men lite sträckningar i ryggen som hindrar min framfart och ett jättestort blåmärke på ena underarmen. Lite sågning och klyvning av ved i går mjukade väl upp det mesta igen. :-)

I går kväll hörde jag att det börjar  närma sig marskatternas tid. Fast det jag hörde var en rejäl katt - ett lodjur skrek ut sina lockrop när jag var ute med hundarna. För säkerhets skull kollade jag på webbplatsen "De fem stora" att det var lo.
De fem stora rovdjuren är ju björn, varg, järv, lo och... ja vad då? Kolla på webbplatsen om ni har kommit på rätt.

Nu har de lovat soligt väder så jag får försöka ta med kameran ut i morgon och ta lite vinterbilder medan vintern finns kvar. Ska försöka återkomma lite oftare.

Kommentarer
Postat av: woopsidaisy

oj, oj... du måste vara rädd om dej. vi är ju som bekant inte odödliga. tack för dina fina ord på min blogg! kram

2009-02-17 @ 22:30:23
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Försiktig:)

Jag har fegat ut sedan jag föll, vågar knappt gå ut i halkan.

Ha det bra!

2009-02-19 @ 09:48:10
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

du har en utmaning att hämta hos mej! :))

2009-02-20 @ 18:35:00
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0