Tack, alla som grattade mig på födelsedagen

Nu har man passerat den magiska pensionärsdagen och allt känns precis som vanligt. Så har det väl vaqrit vid varje jämn födelsedag. Det verkar så märkvärdigt och stort men när det väl är över så är man ju ändå samma person.

Någon undrade vad jag önskade mig. Egentligen inget speciellt men efter lite funderande och koll med Lilla Frun om prisläge så kom jag fram till att en ny kamera skulle vara bra. Det blev en systemkamera - Nikon D60. Nu får jag försöka lära mig alla finesserna så jag kan ta lika fina bilder som min dotterdotter, Hon har sparat och önskat sig pengar till födelsedag och jul. Så på mellandagsrean köpte hon också en Nikon D60.

Något pensionärsliv har jag inte kännt på ännu med alla helgdagar och födelsedag och folk på besök. Dessutom råkade gammelvovven ut för något besynnerligt. I lördags kväll någon timme efter att vi varit ute på kvällsturen och han hade slumrat en stund så skulle han resa sig. Då hade han så ont så han skrek. Han kunde bara gå på tre ben - vänster bak höll han upplyft. Det var samma problem för honom på söndag morgon men efter att ha rört på sig en stund så kunde han stödja på benent igen. Vi ringde till Västra Djursjukhuset i Göteborg och fick komma dit på eftermiddagen. Det blev röntgen och övernattning för att träffa ortopeden dagen därpå. I går var vi och hälsade på honom och då var han väldigt moloken och åt dåligt så han fick stanna ytterligare en dag. I dag var han betydligt piggare och han åt när vi var med honom. Han fick följa med hem och svansen barta viftar. Tala om att ha haft hemlängtan.

På röntgen såg man en liten sammanväxning mellan sista ländkotan och korsbenet. Troligen har han härjat runt lite för mycket eller trampat fel när han var ute. Han går ju okopplad så man kan inte se vad han har för sig i mörkret. det kan ha orsakat smärtan i den här sammanväxningen. Nu ska magen igång med lite skonsamt foder under närmaste veckan och så ska vi ha smärtstillande i beredskap till honom. Han är tio och ett halvt år nu och vi får hoppas han hänger med ytterligare några år.  

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det är en oro med äldre hundar, vår Maja blir 12 år i år.Hon är pigg men springer oxå lös( på tomten) så vad som helst kan hända som Du säger. Glädjen med djuren är större än det bedrövliga slutet tycker jag.

Ha en bra dag:)

2009-01-08 @ 09:50:09
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: woopsidaisy

Ja alla får vi våra ålderskrämpor. Även hundarna. Och räknat i människoår, är jycken väl runt 70 år eller så... Hoppas du fick en bra födelsedag och ta nu itu med allt det där som du bästämde för länge sen att "det där kan jag göra när jag blir pensionär"...

2009-01-08 @ 22:24:29
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0