Vitsippor och stora fåglar

Idag på eftermiddagens hundpromenad hittad vi vårens första vitsippor. Det känns att våren har kommit och nu verkar allt komma riktigt fort.

100411
En trio som solar sig.

100411
Ytterligare några sippor, som tränger sig upp genom löven.

100411
Zingo ligger och väntar på matte.

Stora fåglar

I fredags kväll, när Lilla Frun åkte till jobbet, såg hon en stor mörk rovfågel, som flög upp från en stolpe vid vägen. Den var mycket större än en ormvråk. På lördag middag såg jag också en stor fågel i luften på andra sidan hagen. Jag uppfattade den som rejält mycket större än ormvråken. När den flög upp så att solen  belyste undersidan, såg jag att  den var ganska jämnt brun. Efter konsultation med fågelböckerna tror vi att det måste ha varit en havsörn. Tyvärr fanns ingen kamera att tillgå men jag får hålla ögonen öppna framöver.

Idag på förmiddagsturen med hundarna, hörde jag ett annorlunda fågelläte. När jag tittade upp så såg jag en stor vit fågel flyga rakt över huvudet på mig. Det var inte svårt att konstatera att det var en fiskgjuse. Ingen kamera då heller men det blir mycket spaning i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vitsippor, så underbart, Du blev först!!

Kan det ha varit en vit örn Du såg?:))

2010-04-12 @ 09:26:16
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Härligt med vitsippor. Våren är verkligen på gång

Kram Ingrid

2010-04-12 @ 23:44:09
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0