En liten besökare

Idag när jag var ute och fyllde på i fågelbordet, hälsade en tofsmes på. Det var den första i vinter. En liten modig pippi - knappt en meter ifrån mig. Annars är det mycket nötskrika, koltrast och även en kaja, som hälsar på.

Det kom ca 5 cm nysnö idag så det får väl bli lite snöskottning imorgon. Men i morse hörde jag fågelsång, som om vi var inne i April. Det var så vackert och jag låg kvar i sängen och njöt - sedan vaknade jag! Att man kan drömma så verkligt. Hoppas jag får en fortsättning i natt. :-)

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Kan nog ha varit äkta fågelsång Du hörde genom drömmarna!

Här vårkvittrar talgoxarna för fullt trots ett lätt snöfall!

Ha en skön dag!

2010-02-10 @ 09:45:45
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Skönt med drömmar. Snart .... snart kommer våren och fågelsången med den. Ska bli härligt

Kram Ingrid

2010-02-10 @ 15:59:53
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0