Nåja, nu är väl årstiden uthärdlig

Snön ligger kvar men temperaturen är måttliga 4 minus. Helt OK för mig men jag ser ändå fram mot våren.

Yngsta barnbarnen, 3 resp 5 år, är hos oss nu under en vecka. Igår blev det pulkaåkning och lek i snön med den äldre. Idag har vi läst "Alfons Åberg" och sedan åkte vi till Hammarkulletorget i Göteborg och tittade på en staty av Alfons, som finns på biblioteket där. När storebror hörde att det var fredag idag så förklarade han att det brukar vankas fredagsgodis så det fick det bli.

Sänggåendet är helt problemfritt. Efter tandborstning läser morfar lite för de små och sedan säger storebror: "Nu kan du gå!". Och då gör jag det - sedan hörs det inte ett knäpp. Änglarna verkar somna omgående. Får se om det håller sig hela veckan.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Brukar minnsann vara här också och glutta (?) fastän jag inte lämnar spår efter mig. Kan inte gå spårlöst förbi denna gång för det var så gulligt att läsa om din dag med barnbarnen och sagostunden och kommentaren av 5 åringen....oj oj vad jag kände igen allt. Är vi inte lyckligt lottade som får vara med om detta underbara, eller hur Bo? Ja jag menar så klart att vi är det på var sitt håll. Måste säga det så det inte missförstås av någon.

Gunnel

2010-01-16 @ 00:58:31
Postat av: Kerstin

Härliga små Du/Ni har!

Sagostunderna är viktiga långt upp i åren!

Så länge sedan det är...

2010-01-16 @ 09:30:54
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Så fina, snälla små glin ni passar denna vecka.

Veckan kommer att gå fort.

Kram Ingrid

2010-01-16 @ 17:18:05
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Marie

Så mysigt med barnbarn, eller hur?

2010-01-19 @ 20:30:19
URL: http://palivetsstig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0