Stick i nacken

Idag har Schassen varit hos veterinären på Villa Qrera och fått sin Parvo/valpsjukevaccination, som små valpar får vid 12 veckors ålder. Han började med att skälla ut två stora hundar - man riktigt såg hur hundarna tänkte: "Usch för små äckliga valpar!" Men mattar och hussar föll (bokstavligen - på knä) för den lilla sötnosen. Med några små godisar framför nosen märkte han inte av sticket. Veterinären lyssnade på hjärtat och kollade snabbt över honom och han befanns vara en utmärkt liten valp.

Zingo börjar ta mer ansvar för att visa hur en valp ska uppföra sig mot äldre hundar. Med stort tålamod står han emot den ettriges små sylvassa tänder och med jämna mellanrum läger han den lille på rygg. Schassen visar att han förstått genom att ibland hoppa upp och hugga efter Zingo för att direkt efteråt slänga sig på rygg.

Här kommer några stilstudier från uppfostringsanstalten.

100715
Jag börjar med ett stadig bett i bringan på den store klumpen.

100715
Sedan gnager jag lite på hans ben. Hundar ska ju gnaga på ben...

100715
Hoppsan, måste han titta så bestämt på mig. Jag har väl inget gjort?

100715
Jag är större än du! Nåja, åtminstone högre upp.

100715
Okej, okej, du är störst, bäst och vackrast och klokast och bestämmer allt. Jag vet...

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Härliga bilder och text. Nu skall du få ett tips av mig. En bilderbok/sagobok till barnbarnen med bilder på hundarna och text till. Skulle bli en mycket mycket fin julklapp till bägge små barnbarnen Så sätt igång Bosse...

2010-07-15 @ 22:38:12
Postat av: Kerstin

Det här är väl underbart!

Är allt avundsjuk på Dig som har två så underbara små/stora vänner!

Är för tillfället "bara" med katter och höns/tuppar!

Inte illa det heller, men tomt utan vovve!!

Håller med skriv boken!!!!!!!

2010-07-16 @ 08:33:14
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0