Tavlan på plats

Nu har vi fått hem tavlan och hängt den på ett bra ställe. Så här ser den ut:
100314

En tacka med sitt lamm.


Tidigare i år hade vi de små barnbarnen från Hallstahammar på besök. Jag hade ju problem tidigare med att lägga upp bilder så den får komma nu.
100314
Sara hjälper mormor att baka muffins.

Nu till ett par dagsaktuella bilder.
100314
Fick syn på stenknäcken i fågelbordet idag. Jag hämtade kameran och hann att få den här bilden innan han försvann. Bergfinkarna var också  framme men de hade flytt när jag kom med kameran.

Medan jag satt och tittade på lite skidåkning på TV så lade jag märke till att det blev tomt i fågelbordet. Det var som jag misstänkte - en katt på plats. Mirra tillbringar åtskillig tid under fågelbordet, fast med väldigt lite utdelning. Idag hade hon fått sällskap.
100314
Jag har ju hört att skator kan vara rätt tykna mot katter. Men här samsas de rätt bra - de låtsas bara inte om varandra. De var inpå varandra en lång stund tills det kom folk på vägen så att skatorna blev skrämda.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

En underbar tavla, så fin!

Bra bilder på alla djuren och den lilla bagerskan!

Hon bakar med hela kroppen syns det!

Skator kan vara ganska hårda mot katter om de kommer åt, en av våra kattpojkar fick sig några riktiga nyp i svansen, han var på väg upp till boet så det var ju förståligt och rättvist!

2010-03-15 @ 09:32:31
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

Tavlan får MVG av "konstkritikern" Gunnel..

Mums med choklad smet för en liten söt 3 åring...

När katten är framme dansar skatorna bredvid..

Fina bilder som vanligt..

Gunnel

2010-03-15 @ 12:39:11
Postat av: Anki

Den tavlan hade passat hos mej också! Undrar om det är samma skator som brukar skräna här utanför mitt fönster? Väntar på nya spännande inlägg i Gråbossen blogg. Tänk om lilla Gunnel kunde komma igång också!

2010-03-15 @ 18:17:59
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Härlig tavla.

Vilken gullig bagare ni har i ert kök.

Stenknäcken är inte så vanlig precis.

Härliga bilder

Kram Ingrid

2010-03-15 @ 19:14:27
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Läcker tavla och fina foton!

Ja skator kan hitta på att dra katten i svansen;-)

De är väldigt parata också så jag har inte lyckats ta några bilder på dem. Hade gärna velat för de är så snygga mot snön.

2010-03-18 @ 18:42:05
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Dotera

Kul med alla rådjuren! När vi lämnade småttingarna hos Stina&Micke innan Stockholmsturen förra helgen, så travade ett par rådjur omkring inne bland husen. När vi kom med bussen gav de sig iväg upp på en gångväg, så det var tydligt stadstränade.

Det kanske börjar dra ihop sig till en ny mormor&morfar-vecka, nån gång efter påsk kanske?!

2010-03-19 @ 20:58:52
Postat av: Peter

Hello Farsan

Kollar din blogg då och då. Blir ju inte så ofta men ändå.

Snygga bilder. Hur blev det med cafébesök vid avhämtningen av tavlan? Blev det lika gott som hemma hos oss på söndagen?

2010-03-22 @ 14:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0