Årets första ringlare

I går förmiddag, när Lilla Frun gick ut med hundarna, skulle Zingo in och kissa i skogskanten. Då fick Lilla Frun syn på en huggorm, snyggt draperad på en björkstam. Hon fick snabbt undan vovven och ringde mig så jag kunde kuta dit med kameran.

100529
Här ligger snyggingen och poserar. Men han/hon fick snart nog och ringlade iväg. Det var en ganska kraftig sak.
Sommaren är tydligen på väg och idag kändes det riktigt ljummet i luften, även rätt sent på kvällen.

De små barnbarnen har rest hem och studentfirandet av det äldsta barnbarnet är avklarat.

100528
Tjusig - och god! - studenttårta.

Kommentarer
Postat av: Anki

Usch jag avskyr ormar!

2010-05-30 @ 22:36:49
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

herregu vilken rådig lilla Fru..jag skulle stått helt paralyserad och inte ens kommit på att ta upp mobilen...ormar är INTE kul...MEN snygg bild fick du.

2010-05-30 @ 22:57:52
Postat av: Kerstin

Akta,akta! Vi har fått två hundar ormbitna, en i nosen och en i bakbenet!

Nosbettet hann vi att mota så den voven klarade sig, men tyvärr inte tiken som blev ormbiten i benet där gick giftet upp i lymfkörteln och henne fick vi ta bort!! Huggorm naturligtvis, har ingenting till övers för dessa odjur!

2010-05-31 @ 09:44:41
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

huga..... en huggorm.... usch

jag är inte så glad i ormar

vilken modig fru du har.

snyggt foto på denna rackare

Kram Ingrid

2010-05-31 @ 19:29:59
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0