Höstmodet visas

Det går mot höst och då kommer regn och mörker. Dessa tillstånd behöver mötas med rätt utstyrsel. Idag var det dags att ekipera Schassen för kommande vedermödor.


Först ska mörkret klaras av

100923
Så här stilig blir man i reflexväst. Det var en mycket kort stund Schassen behagade posera så här fint. Mest försökte han ta av sig detta - i hans mening - helt onödiga plagg.

Men vid kvällspromenaden kom västen på och det gick bra till en början. Efter en stund hade västen kanat bakåt lite för mycket så bandet under magen irriterade vissa vitala delar på en lite karl... På hemvägen förpassades västen till husses ficka.  ;-)


Och så ska man vara rustad för regniga dagar

100923
Något käckt skotsktrutigt med kapuschong och en liten krage - högst charmant för en gentleman. Det tveksamma leendet säger väl allt om vad bäraren tycker.


Modekritikernas kommentar

100923
Zingo kommenterar: "Aldrig någonsin att jag skulle förnedra mig till något sådant. Men du lille vän passar absolut i detta plagg. Och dessutom blir matte och husse nöjda när du inte har hela grusvägen med dig in efter en regning promenad. Stå ut - det kan inte bli värre!"

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

oj vad jag fick ett härligt skratt åt både texten och lille Schassen med sin kompis....

2010-09-23 @ 22:46:25
Postat av: Anki

Min käre farbror du är för skön med dina inlägg!!

2010-09-23 @ 23:10:41
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Så roliga ni är, hela bunten!

Vad söt Shassen är i sina olika plagg, har snart en hel garderob, förstår store killen Zingos kommentar, han är ju vuxen och klara av väderförändringarna, en liten reflex på kopplet kanske han har?

Trevlig helg!

2010-09-24 @ 09:04:06
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Dan

Stackars Schassen. Ack, om han varit korthårig och vit, så mycket elände han sluppit.

2010-09-24 @ 16:38:32
Postat av: Ingrid ♥

Åååh så gullig han är. Riktigt klädd för alla väder.

Kram Ingrid

2010-09-25 @ 16:37:06
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: mahlin

Hejsan Schassen!

Reflexvästen är ju helt ok, jag har en likadan men det andra, hihihih, skulle jag inte ta på mig. Hade jag bott i Scottland så hade jag väl varit tvungen. Man vet aldrig vad ens matte och husse hittar på.

MEN matte tycker det är fint! Trevlig helg. Brorsan Otto

2010-09-25 @ 17:42:46
URL: http://www.malinmajsan.blogspot.com/
Postat av: Woopsidaisy

Går husse oxå i skotskrutig regnrock?

2010-09-26 @ 11:32:25
URL: http://killingmanjaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0